De vertrouwensketen is geïntegreerd in e-Lips TMS



De Vertrouwensketen is geïntegreerd in e-Lips TMS: Nieuwe Functionaliteiten en Efficiëntieverbeteringen

De Vertrouwensketen

De Vertrouwensketen creëert vanaf de rederij/cargadoor via de verlader, de expediteur en de vervoerder tot aan de deepsea-terminal een gesloten logistieke keten met enkel bekende en geautoriseerde partijen.  

Samen realiseren de partijen via de Vertrouwensketen een digitaal en fysiek veilig vrijstellings- en afhaalproces van importcontainers in de haven van Rotterdam.

Einde van de pincode

Door de Vertrouwensketen zijn voor het vrijstellen en ophalen van containers geen pincodes meer nodig. De Vertrouwensketen omvat alleen bekende, geautoriseerde partijen, die op een veilige manier met elkaar alleen ‘need-to-know’ informatie uitwisselen.

Zo werkt de Vertrouwensketen

Elke deelnemer geeft in de Vertrouwensketen het recht voor het (laten) ophalen van een container digitaal door aan een volgende schakel. Alleen een op die manier geautoriseerde vervoerder kan zijn komst voormelden bij de deepsea-terminal en daar de container vervolgens veilig ophalen. De terminal weet altijd wie er aan komt.

De Vertrouwensketen in e-Lips TMS

In onze voortdurende inzet om uw operationele processen te verbeteren, hebben we bij e-Lips TMS een nieuwe voormeld module otwikkeld. De nieuwe module is speciaal ontworpen om de vertrouwensketen binnen ons systeem te integreren. met de nieuwe update van e-Lips TMS kunnen alle gebruikers de nieuwe voormeld module met de Vertrouwensketen gebruiken.

✅Bulk Acties:
Voorheen was het al mogelijk om meerdere containers tegelijk voor te melden. Nu kunt u dezelfde functionaliteit ook gebruiken voor statusverzoeken. U kunt nu kiezen tussen het aanvragen van tijdsblokken (voormeldingen) OF statusverzoeken versturen.

✅Keuzemenu:
We hebben een nieuw keuzemenu voor bulk voormeldingen of statusverzoeken om uw ervaring te verbeteren.

De Vertrouwensketen

✅Recentelijk is het proces voor het voormelden van bepaalde containers gewijzigd. De oude methode met PIN-codes is vervangen door een nominatiesysteem. Elke deelnemer in de transportketen kan genomineerd worden en deze nominatie doorsturen naar de volgende partij. Dit geldt zowel voor opdrachtgevers als vervoerders.

✅Als vervoerder ontvang je nominaties van de vorige partij in de keten. We zoeken automatisch naar containers die aan jouw naam zijn gekoppeld en proberen deze te matchen met bestaande containers in e-Lips. Hierbij wordt ook automatisch de status opgehaald, maar dit betreft alleen een statusverzoek. De daadwerkelijke voormelding moet nog steeds worden gedaan.

✅Om inzicht te krijgen in inkomende nominaties vanuit de vertrouwensketen, hebben we een "Notifications" scherm toegevoegd aan het planbord. Hier kun je openstaande nominaties vinden die nog niet zijn gelinkt aan een container. Met de optie "Automatch" kun je bepalen of we automatisch de link met de gevonden container moeten maken.

✅Een vervoerder nomineren (Forwarden):Als een container al gelinkt is, heb je de mogelijkheid om deze nominatie door te sturen naar een volgende partij. Dit betekent dat die partij zelf kan voormelden of de nominatie kan doorgeven aan een andere vervoerder. Om deze functie te gebruiken, moet een geldige EAN-code worden ingevuld in de relatie, wat kan worden gedaan in de stamgegevens onder relatie. In het communicatie tabblad is een nieuw veld toegevoegd genaamd SecureLogistics(Portbase).

✅In het voormeldscherm kun je de nominatie doorsturen door de optie "Forward shipment" te kiezen en vervolgens te bevestigen met de "Forward" knop. Je kunt deze actie ook later nog terugdraaien met de "Cancel forwarding" knop.

Vragen

Indien je twee vestigingen hebt in e-Lips TMS, dien je ook twee accounts bij Portbase aan te vragen om volledig deel te kunnen nemen aan de vertrouwensketen.

Als je vragen hebt over de nieuwe voormeld module met betrekking tot de vertrouwensketen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We hebben ook een nieuwe handleiding voor het gebruik van de voormeldmodule, waarin gedetailleerd wordt uitgelegd hoe deze werkt. Als je de handleiding wilt ontvangen, kun je een e-mail sturen naar support@erniesoft.nl en we sturen deze zo snel mogelijk naar je toe. We staan klaar om te helpen en eventuele vragen te beantwoorden.